
Opdracht voor elektrische ferry en laadponton
Royal Van der Leun is verheugd aan te kondigen de opdracht hebben ontvangen voor de volledige engineering, integratie en levering van het elektrische pakket voor een elektrische ferry.
Mooi nieuws vlak voor kerst ⭐! Royal van der Leun heeft een contract getekend met scheepswerf CRIST S.A. gevestigd in Gdynia, Polen.
Het contract omvat de levering van de volledige controlekamer, een VFD-container en een transformatorcontainer voor het Multifunctionele Pontoon van het Femern Link Contractors-project.
Het Multi Purpose Pontoon zal worden gebruikt om een grindbed op de zeebodem te leggen onder het tunnelelement dat Duitsland (Fehmarn) en Denemarken (Lolland) verbindt.
Het pontoon heeft een romplengte van 130,2 m en een totale lengte tot 149 m inclusief transportbanden. De totale breedte is 48 meter. Het pontoon biedt plaats aan maximaal 19 personen welke in twee ploegen zullen werken. De unit krijgt twee grindbunkers die elk tot 7.000 ton grind kunnen vervoeren. Het op afstand bestuurbare gereedschap voor het storten van grind, de zogenaamde SDT, wordt van onder het MPP tot 46 meter onder de waterlijn neergelaten waar het grindbermen zal installeren. Deze zullen dienen als fundering voor een onderwatertunnel. De combinatie van een hoge mate van automatisering en state-of-the-art positioneringstechnologieën zorgt voor een nauwkeurige plaatsing van de grindfunderingen.
Hartelijk dank voor het warme welkom CRIST S.A. we kijken uit naar de samenwerking en een langdurige relatie. Dziękuję za zaufanie!
Op de foto van het tekenmoment van links naar rechts: Adrian Klimowicz – Hoofd afdeling inkoop en projecten bij Crist - Joanna Jodinis - Contractbeheerder bij Crist, Martin den Breejen – CEO bij Royal Van der Leun en Peter Overbeeke – Senior Accountmanager bij Royal Van der Leun
Royal Van der Leun is verheugd aan te kondigen de opdracht hebben ontvangen voor de volledige engineering, integratie en levering van het elektrische pakket voor een elektrische ferry.
De beurs Colombiamar staat weer voor de deur en vindt plaats op 8 tot 10 maart in Cartagena, Colombia.
Deze week is het TU Delft Hydro Motion Team op bezoek in onze werkplaats in Sliedrecht. Ze starten met het assembleren en integreren van de benodigde elektrische componenten voor hun boot op waterstof.